Lurer du på noe?
Vår kundeservice-avdeling er bemannet alle hverdager mellom kl. 09:00-15:00 for å svare på dine spørsmål. Vårt mål er å besvare på alle e-poster innen 48 timer etter forespørselen er mottatt. Ved stor pågang kan være at vi trenger litt ekstra tid for å håndtere din henvendelse.
E-post: info@nesco.no
Forhandler: salg@nesco.no
Telefon: 330 45 100
Ofte stilte spørsmål om kjøp
Vi benytter Posten Norge AS som fraktleverandør på alle våre pakker. Vi sender pakkene i posten som brev. Dette betyr at pakken kommer direkte hjem til deg i din postkasse, dersom det er plass i postkassen din. Er pakken av høy verdi eller forpakning som ikke tåler harde støt sendes varene som servicepakke og da må du hente pakken hos nærmeste postkontor.
Vær nøye med å lese ordrebekreftelsen. Har du bestilt en vare som ikke er på lager, vil det stå på varelinjen på din ordrebekreftelse. Har du flere varer på samme ordre, vil ikke ordren bli sendt før alle varene er tilgjengelig.
- Leveringstid: Ca. 1 arbeidsuke, avhengig av hvor i landet du bor. Mottar du post i postkasse vil du motta adressert post annenhver dag mandag, onsdag, fredag den ene uka, og tirsdag, torsdag den andre uka. Gjelder også for deg som har landpostbud.
- Levering Svalbard: 10-12 dager (fraktkostnad som Norge). Pakker til Svalbard eretter innlevering i Tromsø. Ingen mva tilbakebetaling mulig pr i dag.
- Levering utland: Vi leverer ikke til utlandet pr i dag
Fri frakt ved kjøp over 800 kr
Fraktkostnad: 79 kr ved handel under 800 kr
Hvis en vare mangler?
Hvis en eller flere varer mangler i forsendelsen din (som er med på leveringsbekreftelsen) ber vi deg kontakte oss via e-post: info@nesco.no E-posten må inneholde ditt ordrenummer og varenummer på varen(e) som mangler.
Hvis du har mottatt feil vare?
Har du mottatt en annen vare enn den som står på ordrebekreftelsen din ber vi deg kontakte oss via e-post: info@nesco.no E-posten må inneholde ditt ordrenummer og en kort beskrivelse av hva som er feil.
Varen min er transportskadet. Hva gjør jeg?
Kontakte vårt kundesenter på tlf. 330 45 100 eller send en e-post til: info@nesco.no E-posten må inneholde ditt ordrenummer og varenummer på varen(e) som er skadet. Gjerne også med et bilde av den skadede varen. Inntil saken er avklart er det fint om du tar vare på produktet og emballasjen.
Nyttig informasjon
Vi bruker Klarna Checkout
Her kan du velge mellom:
- Klarna (30 dagers betalingsutsettelse)
- Kort (igjennom Klarna)
- Del opp betalingen igjennom Klarna
- Vipps
- Kort (Visa og Mastercard)
Du har 30 dagers returrett/angrerett etter mottak av varen. Retturetten løper fra den dag du har mottatt din vare.
Angreretten innebærer at kunden har rett til å angre kjøpet for uåpnet produkt og returnere varen. For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende må produktet være levert oss i samme mengde og stand som du mottok den. Dette gjelder varen og evt. original emballasje o.l. som måtte medfølge. Ved eventuell retur står kunden for porto. Hvis den 30. dag er en helligdag, en lørdag, grunnlovsdag, den 24. eller 31. desember, så utløper de 30 dagene på den etterfølgende hverdagen. Om dette ikke er oppfylt bortfaller returretten/angreretten. Om ikke betingelsene er oppfylt for å benytte retturretten, kontakter vi deg pr. e-post med en begrunnelse hvorfor.
Nesco International AS tar forbehold for tastefeil, utsolgte varer, prisendringer og lignende. Vi kontakter deg om ovenstående skulle være tilfellet i forbindelse med din ordre. Avtalen om kjøp oppheves i forbindelse med feil som er nevnt over.
Dersom du har mottatt varer som har feil eller mangler kan du enten kreve omlevering, prisavslag eller heving av kjøpet i henhold til Forbrukerkjøpsloven. For å kunne gjøre en mangel gjeldende må vi få beskjed i rimelig tid etter at du har oppdaget eller burde ha oppdaget feilen. Reglene om reklamasjon finnes i Lov om Forbrukerkjøp (Forbrukerkjøpsloven). https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2002-06-21-34
Hvis du mangler en eller flere varer i forhold til ordrebekreftelsen og dette ikke skyldes at du har restordre liggende hos oss kan du enten ringe oss på tlf. 330 45 100 eller sende en e-post direkte til: info@nesco.no
Denne e-posten bør inneholde følgende informasjon:
- Kundenummer
- Ordrenummer
- Evt. vare som mangler (varenummer)
- Forklaring/begrunnelse
Vi vil deretter jobbe med å finne ut hva som har skjedd og rette opp eventuelle feil.
Angrer du kjøpet innen 30 dager kan du sende varene tilbake, og vi refunderer deg beløpet du har betalt for varene. Merk at produktets eventuelle forsegling ikke må brytes. Produktet må heller ikke være brukt/testet. Returporto dekkes av kjøper.
Returadressen:
Nesco International AS
Postboks 707
3196 Horten
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive- eller trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller deler av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. Videre tas det forbehold om kansellering av ordrer beregnet for videresalg.
Klarna faktura
Har du spørsmål angående din Klarna faktura, vennligst kontakt Klarna på www.klarna.no eller på telefon 21 01 89 91. Om du har handlet i vår nettbutikk og har spørsmål om din bestilling, er det viktig at du angir fakturanummer og kundenummer. Da blir det lettere for oss å hjelpe deg!
Ofte stilte spørsmål om forhandler
Alle som ønsker å videreforhandle våre produkter er velkommen til å ta kontakt. Vi har mange småforhandlerer rundt om i landet, og om du tror våre produkter kan være av interesse for dine kunder, ikke nøl med å ta kontakt.
Vi har ingen minimumskjøp.
Alle produktene du finner på nesco.no tilbyr vi videreforhandling av.
Hvis en vare mangler?
Hvis en eller flere varer mangler i forsendelsen din (som er med på leveringsbekreftelsen) ber vi deg kontakte sende en e-post til info@nesco.no. E-posten må inneholde ditt ordrenummer og varenummer på varen(e) som mangler.
Hvis du har mottatt feil vare?
Hvis du har mottatt en annen vare enn den som står på ordrebekreftelsen din må du ta kontakt med ber vi deg kontakte sende en e-post til info@nesco.no. E-posten må inneholde ditt ordrenummer og en kort beskrivelse av hva som er feil.
Varen min er transportskadet. Hva gjør jeg?
Ber vi deg kontakte Kundesenteret på tlf 33 04 51 00 eller sende en e-post til info@nesco.no. E-posten må inneholde ditt ordrenummer og varenummer på varen(e) som er skadet. Gjerne også med et bilde av den skadede varen. Inntil saken er avklart er det fint om du tar vare på produktet og emballasjen.